2011. augusztus 17., szerda

Egy hét Vajdaszentiványban

Tánctáborban voltam egy hétig Erdélyben, egy Maros megyei faluban, Vajdaszentiványban. Egy ideje tanulom az ide való táncot és már szerettem volna átbillenni azon a ponton, ahonnan már biztos a stílusérzékem.
A tábort a  Zalai Táncegyüttes szervezi és vezeti már 15 éve, ami már önmagában nagyon tisztelendő, ha belegondolunk ennek szervezési teendőibe az adminisztrációtól a hangosítás biztosításáig.
A tábor a Művelődési Központ köré szerveződik, ami a volt Zichy-Horváth kastély átalakításával jött létre, gondolom az ötvenes-hatvanas években.A táborosok sátorban, iskolákban és családoknál lakhattak, én az elsőt választottam. Mindennap délelőtt, délután tanítás, este bál és mindez egyetlen falu táncaiból...
A környezet hamisítatlan erdélyi, barátságos magyar emberekkel, cigányokkal, román hivatalos emberekkel, pragmatikus szervezői ötletekkel.
Sok kedves embert ismertem meg, bécsiek, magyarországiak, már ismert pesti táncházasok, marosvásárhelyiek, gyimesiek, akikkel remélem, hogy fogok még találkozni.
Álljon itt pár kép a hangulat érzékeltetésére.

Falutábla egy kis hiányossággal...


Táborhely látkép


Református templombelső


Udvari anziksz


A szabadnapi vetélkedő pillanatképe

Utazás a kirándulás helyszínére



Esti tánc


Minden este előadás a színpadon, amit a gyerekek vettek mindig birtokba előtte és utána...

Nincsenek megjegyzések: